sreda, 01. februar 2017

Avtotest: Renault Clio Grandtour Energy TCe 120 EDC Intens

Renault je temeljito osvežil svojega paradnega 'konja', ki je sicer v Sloveniji in širše super uspešnica, zagotovo pa gre za najbolj prodajano vozilo v segmentu B. Kar težko je verjeti, da je od predstavitve prvega clia minilo že dobrih 26 let, od takrat pa so prodali več kot 13 milijonov primerkov po vsem svetu. Renault je to svojo prodajno uspešnico poslal na 'facelift' in zdaj so pred nami rezultati. Spremembe so očitne že na zunaj, tako vsaj pravimo tisti, ki smo ga videli in vozili.
Gre za osvežitev podobe četrte generacije clia, ki je na trgu od leta 2012, njegov življenjski cikel je sicer šest let, iz Renaulta pa so tudi že potrdili, da peta generacija clia med kupce prihaja leta 2018. Krasi ga posodobljena maska, nov odbijač spredaj, ki je sedaj obilnejši, nova postavitev meglenk ter prenovljena žarometa spredaj (z opcijo LED osvetlitve za doplačilo), kar lahko opazimo denimo tudi v novem renault meganu.
Prenovljen sprednji svetlobni pečat v obliki črke C je značilen za vse renaultove novince, ki so zadnje mesece samozavestno pripeljali na vse bolj konkurenčen avtomobilski trg. Na zadku sta opazni v črno odeti zavorni luči, žarometi z najnovejšimi sijalkami iz višjega segmenta pa za 20 odstotkov bolje osvetlijo cesto kot navadni žarometi.
testni Clio Grandtour se je ponašal s prepoznavnimi 17-palčnimi litimi platišči v sivi barvi
Od novih motorjev velja izpostaviti 81-kilovatni in 88-kilovatni bencinski TCe motor, ki sta naprodaj v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter bencinski TCe 120 motor (ki sem ga imela na testu in ga je posodila Avtohiša Malgaj z Viča), ki so ga skombinirali z odličnim dvosklopčnim avtomatskim menjalnikom, ter dizelski motor dCi 90, ki je prav tako na voljo s samodejnim menjalnikom, kot bencinski TCe 120.
Kupcem so na voljo štirje paketi opreme (Life, Zen, Limited in Intens) ter štiri nove barve karoserije (intenzivno rdeča, titanovo siva, biserno bela in jekleno modra), na voljo so jim tudi številni dodatki za individualizacijo vozila. Osveženi clio obenem razveseljuje tudi z boljšimi materiali v notranjosti, novim volanskim obročem, ki je sedaj na otip prijetnejši, ter prenovljeno prestavno ročico. Medtem pa Bose ozvočenje poskrbi za vrhunsko akustiko v vozilu. Kar se tiče kokpita in interierja drugih posebnih sprememb ni.
V osveženem cliu so uporabili materiale, ki jih sicer videvamo v Renaultovih avtomobilih višjega razreda. Tako so prenovili celotno ponudbo prevlek, posebno pozornost pa so posvetili vidni in na otip zaznavno izboljšani kakovosti zrnatih plastičnih površin. Kromasti dodatki so bolj zadržani, matirane površine in barve pa prefinjene. Sedeži so školjkasto oblikovani in udobni ter ponujajo odličen bočni oprijem. Volanski obroč, ročna zavora in spodnji del prestavne ročice so odeti v umetno usnje, ki je prešito z modrimi šivi.
Že v vstopnem modelu Life je na voljo pomočnik za zaviranje v sili. Od novega nabora asistenčnih sistemov velja omeniti parkirne senzorje na sprednjem delu vozila in vzvratno kamero, za doplačilo je na voljo še pomoč za (na pol) samodejno parkiranje vozila. Testni clio v karavanski različici grandtour je bil zaradi relativno majhne mase in kar 120 konjskih moči nadvse živahen na cesti, vendar pa se je končna povprečna poraba goriva v mojem primeru končala pri več kot osmih litrih na prevoženih sto kilomterov.
Tudi uporaba ECO voznega profila ni pripomogla k bistveno večji varčnosti 1,2-litrskega TCe motorja, ki je na avtocesti še nekoliko požrešnejši in tudi malenkost glasnejši, a ocena pod črto se kljub vsemu glasi: imela bi ga, z veseljem. Nenazadnje tudi zato, ker se zdi podvozje grandtour različice (in clia na sploh) kot nalašč 'uravnoteženo' za marsikje jamaste, neravne in udrte slovenske ceste.
Avto ima samodejno klimatsko napravo, računalniško simulacijo ekonomične vožnje, navigacijo TomTom, dva USB vhoda, merilniki za volanskim obročem premorejo odlično grafiko in vidljivost oziroma osvetlitev, na sredinskem delu volana pa sta tipki za upravljanje s tempomatom. Testni avto se je ponašal tudi s panoramskim oknom, ki v potniško kabino spusti veliko svetlobe.
V potniški kabini so na voljo trije različni multimedijski sistemi, od osnovnega R&Go z navigacijo, multimedijo, prostoročnim telefoniranjem in potovalnim računalnikom. Media-nav evolution je integriran v armaturno ploščo, medtem ko je na vrhu ponudbe R-Link 2, ki sem ga imela tudi na testu in se ponaša s 7-palčnim zaslonom na dotik. Radijski sprejemnik lahko voznik še vedno upravlja na ločenih tipkah za volanskim obročem na desni strani. Izpostaviti velja še eno dejstvo, ki je zdaj aktualno: avtoradio v testnem cliu je imel poleg FM in AM tudi digitalni sprejemnik.
Prtljažni prostor v grandtour različici ima 145 litrov več prostornine, kot običajni kombilimuzinski clio, skupno gre za 445 litrov, kar je povsem dovolj za običajne potrebe. Kombinacija 1,5-litrskega dizel motorja Energy dCi 110 in šeststopenjskega ročnega menjalnika je obogatila ponudbo pogonskih sklopov novega clia z močjo in energijsko učinkovitostjo. Novost v ponudbi pa je kot že rečeno tudi kombinacija bencinskega motorja TCe 120 in šeststopenjskega ročnega menjalnika.
Tako ima novi clio eno najobširnejših palet pogonskih sklopov na trgu, saj je na voljo z 11 kombinacijami motorja in menjalnika. Kljub očitnim prenovam Renault cen ni bistveno zvišal. Osnovni model clia prihaja na trg s ceno 9.390 evrov, seveda upoštevaje stalni akcijski popust v višini 2.000 evrov. Podaljšano karavansko različico Grandtour si lahko privoščite za vstopno ceno 12.090 evrov.
Osveženi clio z opremo Intens se začne pri dobrih 14 evrskih tisočakih, prišteti pa bi morali še približno 3.500 evrov za dodatno opremo (panoramska steklena streha, 17-palčna lita platišča in paket R-LINK Evolution Bose), ki jo je imelo vozilo na testu plus nabor drugih opcij, zaradi česar končna cena testnega vozila preseže 20 tisočakov. Še to: v februarju 2017 je na trg ponovno zapeljal tudi clio z oznako 'Made in Slovenia' iz novomeške tovarne Revoz.


Besedilo in fotografije: Dragica Sušnik

Ni komentarjev:

Objavite komentar