nedelja, 05. junij 2016

Avto test: Seat Leon FR 1,4 TSI ACT

Varčna ali športna vožnja? Novi Seatov 'športnik' Leon FR (Formula Race) dokazuje, da je možno oboje! V preteklosti so tisti, ki so želeli cenejši golf, morali sklepati kompromise, recimo kupiti rabljenega golfa. Toda zdaj je tu Leon tretje generacije, izdelan na enaki platformi (MQB ali Modularer Querbaukasten, če želimo biti natančni), kot denimo golf sedme generacije ali novi Audi A3. Resen tekmec je obema in to za nižjo ceno!
SEAT je sicer španska znamka (na trgu od leta 1950), ki pa spada pod krovno podjetje Volkswagen Group. In tu se rodi vprašanje: kako to, da je VW dovolil, da Seat izdela tekmeca golfu in to tekmeca, ki gladko prekosi golf, ne le po značilnostih, temveč, primerjalno, glede na model, ki sem ga vozila, tudi cenovno, saj je cenejši vsaj za desetino?
Nad testnim avtom sem bila močno navdušena in opazila sem, da nikakor nekritično, moje občutke namreč delijo tudi kolegi v resnih avtomobilističnih revijah in referenčne avtomobilistične TV oddaje. Seat Leon, sploh v športni izvedbi FR bo prekosil vsa pričakovanja. Še posebej, če se boste odločili za doplačilo dodatne opreme, paketa Design, ki vam bo ponudil še 18-palčna alu platišča, parkirne senzorje spredaj in zadaj, navigacijo, LED osvetlitev notranjosti, električno strešno okno (nastavljivo na več načinov) in Full Link povezljivost.

Uglajen, a izstopajoč

Tudi oblikovno je Seatov športni 'levček' prikupnejši od golfa, če smo že pri tem. Ostre in stilsko dovršene linije, ki jih dopolnjujejo koničasta in v celoti poklopljiva stranska ogledala so prepričljiva že v petvratni izvedbi (to sem imela na testu), kaj šele v trivratni. Gre za Seatov oblikovno najmočnejši model do sedaj.
V primerjavi z golfom ali Fordom Focusom so bile njegove vozne zmogljivosti v prvih dveh generacijah še nekoliko grobe, nerafinirane, a s tretjo generacijo je tudi to preteklost. Uglajen na cesti, oblikovno izstopajoč in predvsem s stališča voznika neoporečen. Posebej z zmogljivim bencinskim 1.4 TSI bencinskim motorjem, ki ponuja izjemno izkušnjo. Na test sem dobila model s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki deluje gladko in precizno, na voljo je po želji tudi sedemstopenjski avtomatski menjalnik DSG. Novi Leon je odvrgel okoli sto kilogramov teže in se občuti nadvse okretno ter lahko vodljivo. A to je le prvi vtis, model FR ima namreč zmogljivo športno srce.
Tudi v notranjosti so vidni kakovostni premiki, Leon je z novo generacijo v interierju dosegel golfovo kakovost, na konzoli ni več cenene plastike, oblikovno deluje resnejše, sedeži so bolj ergonomski in sploh pri izvedenki FR precej športni, vtis pa še zaokrožijo rdeči športni šivi na volanu, na sedežih in na prestavni ročici.
Na dotik občutljiv zaslon nudi paleto številnih možnosti za upravljanje, ki se jih bo razveselil sodobni voznik. Kljub vsemu komandno središče ne deluje preobloženo; pri Seatu so želeli odvečna stikala skrčiti na minimum, a to jim je uspelo tako, da centralni del deluje izčiščeno, še vedno pa je funkcij v resnici več, kot pri predhodniku.

Štirje cilindri? Ali dva?

S 1395-kubiki in maksimalno močjo 110kW oziroma 150KM je Seatov Leon opremljen z najnovejšim bencinskim motorjem TSI z direktnim vbrizgavanjem 1.4 ACT (Active Cylinder Technology), ki so ga razvili pri Volkswagnu. Zadeva je atraktivna, predvsem s stališča varčevanja: ko na stopalko za plin pritiskamo enakomerno in nežno, se dva cilindra od štirih avtomatično ugasneta in tako motor deluje samo na dva cilindra. To v praksi pomeni dramatičen prihranek goriva! Zdaj najbrž razumete uvod članka - res da je FR športen model, a ne tiste vrste, ki useka po denarnici.
V praksi pretikanja med dvema oziroma štirimi cilindri voznik ne občuti in tega ne bi niti zaznal, če ga ne bi na prikazovalniku, nameščenim na merilnikih, o tem obvestilo sporočilo. Takoj, ko na stopalko bolj pritisnemo, pa se aktivirajo vsi štirje cilindri. Ta občudovanja vredna tehnologija omogoča kar znaten prihranek recimo na avtocesti, pa tudi v tekočem mestnem prometu. Mimogrede, Leon je na voljo bodisi z 1,4 TSI bodisi 1,8-litrskim TFSI bencinskim motorjem in seveda tudi z dizelskim TDI motorjem (dvolitrskim), samo v vednost.
Če mislite, da od 1.4-litrskega bencinskega motorja, ki teče samo na polovico cilindrov, res ne bi iztisnili kaj dosti, boste prijetno presenečeni. Vse je tu, angažiranost, dinamika, vznemirjenje in odlična vozniška izkušnja. Pri športni različici Leona z oznako FR za to poskrbijo še impresivna Dynamic športna platišča (model FR je opremljen tudi s širšimi gumami, pri Design paketu, ki sem ga imela na testu, pa se je avto lahko hvalil s kar 18-palčnimi platišči namesto ‘standardnimi’ 17-palčnimi), bolj športno, a še vedno subtilno oblikovani odbijači, kromirana dvojna izpušna cev na zadku, zatemnjeno zadnje steklo, športna in prepoznavna značka FR na sprednjem ter zadnjem odbijaču in na volanskem obroču, predvsem pa športnejše, nižje, trše vzmetenje.
K splošnemu vtisu še prispeva že omenjeno rdeče prešivanje na sedežih, na menjalniku in sploščeno oblikovanemu, že na videz bolj športnemu volanskemu obroču. Ergonomsko oblikovani sedeži nudijo odličen oprijem vozniku in sovozniku tudi ob nagibanju v ostrejših ovinkih. In kljub vsemu lahko v tem avtu zadaj brez večjih težav udobno sedita dva višja potnika, čemur se gre najbrž zahvaliti 2,64-metrski medosni razdalji.

Prikrito strasten značaj

Skratka, najbrž ni težko razumeti mojega navdušenja nad testnim avtomobilom, ki ima kljub na prvi pogled nedolžnemu videzu v sebi 150 konjskih moči in 250 Nm navora. Tako okoljsko ozaveščeni Seat Leon (ki ni pogolten, saj ima tovarniško izmerjeno kombinirano porabo le kakih šest litrov na sto prevoženih kilometrov in se hvali z nizkim ogljičnim odtisom) pod pokrovom v resnici skriva precej moči in do sto kilometrov na uro pospeši v vsega 7,9 sekundah. Športni občutek vožnje nemara nekoliko zmoti samo dolgo prestavljanje, čeprav boste že v drugi prestavi lahko krepko presegli hitrostno omejitev v mestih. Porazdelitev moči in navora je linearna v vseh šestih prestavah, zaradi česar voznik ne dobi občutka, da bi ‘šponal’ in brzel kot kak podivjan najstnik. Nasprotno, tudi pri pritiskanju na stopalko bo vožnjo občutil kot uglajeno, kot v družinski kombilimuzini.
In tu je, vsaj po mojem skromnem mnenju, največji čar Seatovega Leona in še posebej FR izvedenke. Sosedje ga ne bodo gledali s sovražno zavistjo, čeprav se bodo za njim obrnili pogledi, prežečim policistom na počivališčih ne bo padel v oko kot potencialen zakonolomec, vseeno pa se boste kot voznik ali lastnik hitro zavedeli, da v rokah nimate prav pohlevnega kosa pločevine. Kljub malenkostno tršemu vzmetenju pri tej različici se avto lahko vozi prav džentlmensko in rafinirano. Motor je tako tih, da se boste morda sem in tja vprašali, ali nemara slišite samo kotalno trenje. Super občutljivi si lahko opcijsko dokupijo paket prilagodljive nastavitve vzmetenja FR Dynamic Chassis Control (DCC). Kar se tiče prtljažnika, ta sploh ni skromen, kot bi sklepali glede na zunanje dimenzije. Premore 587 litrov prostornine, če sedeže zložimo, pa dobimo celo 1.470 litrov prtljažnega prostora (za lažje zlaganje skrbi nakladalna rampa Top Tether).
Funckija SEAT Drive Profile vozniku omogoča, da izbira način vožnje, eco, comfort (normalni) in sport, s tem pa spreminja tudi lastnosti servo volana, krmiljenja, dodajanja plina in celo zvok motorja. Načinu vožnje sledi tudi ambientalna LED razsvetljava, ki v eko in normalnem načinu vožnje sveti belo, v športnem načinu pa se obarva rdeče. Nekaj je na tem avtomobilu, kar voznika vleče, da poskusi več in raziskuje dinamiko vozila, zato v primerjavi z njim golf in škoda Octavia (tudi slednjo navajajo kot možno tekmico Leonu, narejena je na enaki platformi MQB) izpadeta precej manj privlačna.

Hvalnice brez zadržkov

Da je vtis še okrepljen, je tu osem zvočnikov, dvopodročna klima, nastavljiva na pol Celzija natančno, vgrajen sistem za prostoročno telefoniranje, navigacija, modri zob in barvni zaslon na dotik. Za varnost skrbi sedem varnostnih blazin, regulacija zdrsa pogonskih koles, protiblokirni zavorni sistem, elektronski nadzor stabilnosti s pomožnim zaviranjem v kritičnih primerih (emergency brake assist), ISOFIX za pripenjanje otroških sedežev in tako naprej. Še zanimivost: če držite funkcijo zaklepanja več kot štiri sekunde, se bosta avtomatično zložili stranski ogledali in zaprla se bo tudi panoramska streha, če ste jo morda pozabili zapreti pri odhodu iz vozila. Da, panoramska električna streha samo še dodatno prispeva k privlačnosti modela FR!
Če bi prej Seata svojim prijateljem priporočili z zadržkom, boste z novim Leonom tudi sami nekritično zapeli hvalo skupaj z mano. Uglajen znotraj in zunaj, z ravno pravim odmerkom adrenalina in športnosti, s sodobnim oblikovanjem in prepričljivimi voznimi lastnostmi, nadvse učinkovitimi motorji, še posebej v FR različici, je to avto, ki vas bo hitro osvojil in s katerim je španska znamka končno dosegla zastavljene cilje.
Za konec: akcijska cena testnega avta je 18.867 evrov, k čemur prištejte še akcijsko ceno Design paketa v višini 1.549 evrov, tehnični paket v vrednosti 118 evrov (senzorja za luči in dež ter vzvratno ogledalo s samodejnim zasenčenjem), kovinsko barvo v vrednosti 603 evre in LED paket v višini 1.067 evrov in prišli bomo do končne vsote, ki znaša 22.024 evrov. Kar je glede na izjemno opremljenost še vedno ceneje od tekmecev.

Plusi:

- učinkovit, varčen motor
- športen občutek v vožnji
- privlačen dizajn
- popolna oprema
- konec kompromisov med športnostjo in varčnostjo

Minus:

- rezervoar za gorivo ima samo 50 litrov

Besedilo in fotografije: Dragica Sušnik
Rubrika z naslovom Ženska za volanom© je avtorsko zaščitena

Ni komentarjev:

Objavite komentar