ponedeljek, 03. avgust 2015

Avtotest: VW golf sedme generacije prepriča z vsemi elementi

Na testu sem tokrat imela novi Volkswagen Golf 1,6 TDI BlueMotion z opremo Highline z ročnim petstopenjskim menjalnikom in petimi vrati. Navdušujoča je bila zlasti poraba, ki je znašala v povprečju komajda sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, pri čemer je seveda upoštevana tako mestna vožnja kot vožnja po avtocesti, na slednji se je novi golf sploh izkazal za izjemno varčnega.
Ker je za povrh dizelsko gorivo cenejše od bencina, bo tudi to nedvomno eden od odločilnih dejavnikov za nakup te nemške uspešnice, ki svoje uporabnike razveseljuje z BMT oziroma BlueMotion tehnologijo, ta vključuje denimo funkcijsko tipko start/stop za avtomatski zagon oziroma izključitev motorja, rekuperacijo zavorne sile (energijo, ki jo avto uporablja pri zaviranju, s pomočjo rekuperacije motor 'shranjuje' in jo uporabi pri zagonu motorja ali pri pospeševanju), omogoča nižjo porabo goriva in zmanjšuje škodljive emisije v ozračje.
Avto na testu je imel 81 kilovatov oziroma 110 konjskih moči, kar se je izkazalo za ravno pravšnjo mero, saj suvereno pospešuje in tudi na avtocesti ni od muh, kratkost njegove karoserije pa se odlično obnese tudi na raznoraznih serpentinah, ki jih recimo ne manjka na poti čez Ljubelj do Vrbskega jezera, kamor sem ta avto odpeljala na testni 'sprehod'.

Pomočniki za udobnejšo vožnjo

In ko avtomobilu v klanec vseeno nekoliko zmanjka sape ob običajnem načinu vožnje, pomaga vklop športnega načina, ki ima za edino neljubo posledico kajpak večjo porabo goriva. Na avtocesti in drugih ravninah bo, nasprotno, k manjši porabi prispeval eko način vožnje, vse te možnosti lahko izbirate tako na zaslonu, ki se odziva na dotik, kot tudi z gumbom pri prestavni ročici. Dodati moram še to, da avto vedno preverim tudi kar se tiče hrupa iz okolice in pri tem se novi golf dobro odreže, med vožnjo je v kabino slišati presenetljivo malo zunanjih zvokov.
Sama vožnja je tudi po daljšem času še vedno udobna, k temu prispeva obilo možnosti nastavitev vozniškega sedeža. Klima v testnem modelu z opremo Highline je dvoconska, zaslon na dotik (infotainment) je dvobraven in lepo odziven ter precizen. Na voljo je še bluetooth brezžična povezava in tako spredaj kot zadaj najdemo USB priključke. Tudi potovalni računalnik in razne komande na volanu so več kot zadovoljivi, natančni in kakovostni, pregledni ter logični, avdiopaket (zvočniki) pa so presenetljivo kakovostni. Edina stvar, ki sem jo pri testnem avtu pogrešala, je navigacija, ki pa se seveda da dokupiti. Testni model pa je imel senzorje za parkiranje in vzvratno kamero za varnejšo vzvratno vožnjo ter pregled nad okolico (ki je sicer doplačljiva opcija).

Golf ali Das Auto

Čeprav je na pokrovu testnega avtomobila, ki so nam ga posodili v AC Lovše na Rodici pri Domžalah, zapeljivo obljubljalo, da se dobi novega golfa že za 13.500,00 evrov, bi vseeno priporočala, da si bodoči lastnik zastavi višje cilje. To je namreč zares izhodiščna cena, brez kakršnekoli dodatne opreme, za povrh seveda z najšibkejšim motorjem. Odvisno seveda od okusa, a sama z avtomobilskim motorjem, ki ima manj kot 1,4 litra prostornine, nimam kaj početi.
Motor s prostornino 1,6 se mi zdi idealen tako z vidika zmogljivosti na cesti, kot še vedno sprejemljivega razreda, v katerega denimo 'pade' ob podaljšanju registracije. Prav tako se boste glede na želje in potrebe tudi sami odločili, ali vam bolj ugaja bencinski ali dizelski motor, ročni ali avtomatski menjalnik, vsaka od teh lastnosti ima svoje prednosti. Pri tem vam svetujem, da če se ozirate po golfu, vsekakor izkoristite posebne akcijske popuste, ki veljajo ob nedavni 40. obletnici prihoda golfa na avtomobilski trg, saj prihranek lahko znese tudi do 2.700,00 evrov.

Dejavniki, ki prepričajo

Kaj je tisto, kar lahko prepriča potencialnega kupca tega vozila? Nemara že samo dejstvo, da je ta model učakal sedmo generacijo izdelave, kar je gotovo spoštovanja vredno. Kar se tiče razreda družinskih avtomobilov, sploh v Evropi, a tudi širše, je prav golf postavil standard, po katerem se hočeš nočeš primerjajo njegovi tekmeci. Golf je sinonim za kakovostno izdelan avto, s prepričljivimi varnostnimi standardi in praktično obliko, ki obenem zadovoljuje tudi voznikove želje po učinkoviti vožnji, varčni porabi goriva in visoki zanesljivosti.
A tisto, kar mu morda manjka, je presežnik, tisto 'nekaj več', kar bi ga naredilo zabavnega, seksi in zapeljivega (vseeno moram dodati, da avtomobil premore dovolj strasti pri vožnji). No, morda klasični kupec golfa pravzaprav teh lastnosti niti ne išče, ko se odloča za avto. Golf se ob naraščajoči konkurenci številnih drugih avtomobilskih znamk v primerljivem razredu počasi sooča tudi še z eno težavo, nekoliko visoko ceno namreč (avto s testa recimo stane z vso dodatno opremo blizu 23 tisoč evrov).
A nič ne de, kdor želi in prisega na golfa, ga bo gotovo kupil, sploh tak voznik ali voznica, ki mu je prešnji golf že dobro služil. Z vsako novo generacijo golfa se lahko bodoči uporabnik nadeja in veseli novih izboljšav tako na področju motorjev, ki jim res ni kaj očitati, kot vse bolj na oko privlačnega oblikovanja v notranjosti avtomobila, ki je sedaj ujela ravno pravo mero med uporabnostjo in eleganco, s kančkom dodatka prestižnejših materialov, ki jih je prijetno gledati in se jih dotikati. Kar se tiče opreme, lahko v novi generaciji izbirate med paketi Trendline, Comfortline ali Highline.

V znamenju praktičnosti

Snovalci novega golfa so tudi nekoliko povečali prostor zadaj, da se sedaj udobneje sedi, a kljub vsemu je treba omeniti, da bo peta oseba v avtu, stisnjena na zadnji klopi na sredini, precej trpela v pomanjkanju udobja, saj je na tem mestu naslon za roko z držalom za pijače, ki se potegne iz sedeža. Štirje potniki v avtu so tako optimalna merica za udobno počutje vseh udeleženih.
Voznika pa bo očaral hlajen predal za rokavice pri volanu in predal za sončna očala nad vzvratnim ogledalom. Tudi prtljažnega prostora je spodobno veliko, v normalnih razmerah za 380 litrov prtljage, ki se lahko maksimalno poveča na 1.270 litrov, ko se zadnjo klop povsem zloži. Navduši tudi dejstvo, da ob zlaganju sedežev varnostni pasovi zadaj ostanejo lepo pritrjeni in da se poleg že standardnega isofixa za pripenjanje otroških avtosedežev v golfu nahajajo tudi pasovi za pripenjanje smučk.
Na splošno je treba še dodati, da je golf zelo varen avto pri različnih nezgodah, saj je na testu Euro NCAP dosegel vseh pet zvezdic, serijsko pa je vanj vgrajenih šest zračnih blazin za varnost voznika in potnikov. Precej visoke ocene je ta avto dobil tudi na testu zanesljivosti, ki predvideva obrabo določenih delov in intervale servisiranja. Vse našteto bi gotovo moralo zadovoljiti bodočega lastnika, kakor tudi dejstvo, da je golf avto, ki preprosto drži svojo ceno, tudi potem, ko ga po denimo sedmih ali desetih letih prodamo, ker smo se odločili za novejši model.

Jubilej, ki prepriča

Volkswagnov golf je najbrž najuspešnejši evropski avto vseh časov, saj je bilo do sedaj prodanih že krepko več kot 30 milijonov primerkov. Tudi po slovenskih cestah se vozi okoli 65.000 golfov. Prvi serijski golf je s tekočega traku v Wolfsburgu zapeljal 29. marca 1974, to pomeni, da je lani praznoval 40. rojstni dan. Golf je bil vedno na čelu inovacij, bil je denimo prvi v seriji, ki je imel od leta 1992 naprej vgrajeni čelni varnostni blazini. Tehnični mejniki serije so bili tudi prvi šestvaljni motor (VR6), tempomat, prvi dizelski motor z neposrednim vbrizgavanjem (TDI), sodobni štirikolesni pogon (syncro II) in še kaj. Leta 1997 je golf četrte generacije postal še bolj varen zaradi uvedbe sistema ESC.
ta skulptura Golfa GTI stoji v kraju Reifnitz am Wörthersee, kjer so leta 2011 slavili 35 let izdelave vozil GTI ter 30. obletnico srečanj GTI navdušencev ob Vrbskem jezeru
Leto kasneje je na trg prišel prvi golf s štirikolesnim pogonom s sklopko haldex (golf 4Motion). Leta 2002 je golf z modelom R32 prvič predstavil revolucionarni menjalnik z dvojno sklopko (DSG). Petica je postavila nove varnostne standarde s kar osmimi varnostnimi blazinami. Z golfom šeste generacije so od leta 2008 v ospredje začeli prihajati motorji TSI in napredni turbodizelski motorji (TDI) z direktnim vbrizgavanjem preko skupnega voda, ki so v vožnjo vnesli več dinamike pri nižji porabi.
Pri sedmi generaciji golfa (to izdelujejo v Wolfsburgu in Zwickauu v Nemčiji, v Fošanu na Kitajskem in v mehiškem Pueblu) so težo vozila inženirji zmanjšali za skoraj sto kilogramov, zato se je poraba goriva znižala še do 23 odstotkov. V tej zadnji generaciji so še posebej vredni občudovanja inovativni LED žarometi, dinamično uravnavanje dolgih luči Dynamic Light Assist ter dinamično uravnavanje svetlobnega snopa med vožnjo glede na nagib, smer in hitrost avta. Svojo moč ter inteligenco pokažejo tudi v zahtevnejših pogojih vožnje, denimo med močnim nalivom ali ponoči.

Plusi:

– zelo kakovostna in elegantna notranjost
– odličen pregled nad cesto, tudi zaradi žarometov
– praktičnost (veliko odlagalnih površin in predalov, sredinski naslon na zadnjih sedežih,
predalček za sončna očala, kljukice za obešanje garderobe)
– drži svojo ceno
– učinkovitost motorja in nizka poraba goriva

Minusi:

– ne ravno presunljiva zunanjost
– na trgu mu v tem cenovnem razredu konkurira precej tekmecev


Članek je bil objavljen v reviji Kamniške novice, julij 2015, v rubriki Ženska za volanom©
Besedilo in vse fotografije: Dragica Sušnik

Ni komentarjev:

Objavite komentar