torek, 07. julij 2015

Avtotest: MINI je ustvarjen za vražičkaste in strastne

MINI je je mali-veliki avto, ki ogreje prav vsako srce, ne glede na to, ali ga vozi, sedi v njem, ali pa samo gleda. MINI vozila se že nekaj časa tržijo pod sloganom NOT NORMAL, nenormalen, kar daje slutiti, kakšna izkušnja nas čaka v tem nabritem, vražičkastem avtomobilu.
Čustva vzbuja pri vsakomur, najbrž še prav posebno pri lastnikih, ki imajo do svojih minijev ljubkovalen odnos – ko gredo mimo njega, ga ščegetajo po blatnikih, celo govorijo z njim, kot bi bil živo bitje, božajo po simpatičnih okroglih očescih (žarometih, kajpada), ki spominjajo na ljubko žabico... se zvečer na parkirišču poslovijo od njega in ga zjutraj navdušeno pozdravijo...
In če kdo meni, da v tem svojem opisu močno pretiravam, bi najbrž moral govoriti z lastniki drugih minijev, ki se združujejo v posebne klube oboževalcev in imajo na zadnjih sedežih obveznega spremljevalca, plišastega angleškega buldoga. Skratka, vse to je povsem normalen odziv, ki ga pri ljudeh sproži ta britanski malček. To niti slučajno ni bil moj prvi MINI, ki sem ga vozila, prej dvanajsti, toda še vedno se v njem počutim tako, kot prvič – srce bije hitreje in glasneje, nasmešek se kar sam nariše na obraz. Razloge za vse to bom seveda naštela v nadaljevanju, a na kratko: to je avto z dušo.

Zabava in športnost na štirih kolesih

Tokrat sem vozila Mini Cooper s petimi vrati in bencinskim motorjem, v kovinski barvi midnight black (polnočno črna) z malo manj kot 1500 kubičnih centimetrov gibne prostornine in 100 kW, kar je, po domače, 136 konjskih moči. Posebne poudarke dajejo temu ljubkemu avtu bela streha, stranska ogledala in žarometi v prav tako beli barvi in kontrastne bele črte na pokrovu avtomobila, kar vzbudi športni pridih, in obudi spomine na dirkaško zapuščino tega po dimenzijah malega, a po srcu in lastnostih velikega avta.
Avto, ki sem ga imela na testu, ima športne sedeže (električno so nastavljivi tudi za bočni oprijem), v kombinaciji usnja in tekstila v black pearl karbonski barvi, ta deluje nadvse elegantno in umirjeno, v praksi se kombinacija usnja in tekstila ponavadi izkazuje za najbolj praktično. Tu je še multifunkcijski volan, oblečen v usnje in s kontrastnimi rdečimi športnimi šivi, na katerem se ponosno diči napis John Cooper Works, mala, a ljubka podrobnost, ki jo bodo vsi oboževalci minijev takoj opazili. Kromirani detajli nas razveselijo tako v notranjosti kot zunaj, sedež je po višini nastavljiv, tu so še avtomatska dvoconska klima za udobje voznika in njegovega sopotnika, za varnost skrbijo nadzor razdalje pri parkiranju, asistent za uravnavanje hitrosti z zavorno funkcijo in prostoročna bluetooth naprava, za neskončno zabavo pa MINI zabavni paket.
Mini je znamka, ki je zabavna in zna zabavati, zato so za vse velike otroke po srcu tu še nastavljive barve notranjosti, ki s pomočjo 'ledic' spreminjajo barvo glede na izbor potnikov in njihovega razpoloženja. Res se je težko odločiti med številnimi barvnimi osvetlitvami, ki so na razpolago, najlepše seveda pridejo do izraza pri nočni vožnji, ko se MINI lahko spremeni v pravo disko zverinico. Ta funkcija mi je bila pri minijih vedno blazno všeč, kakor tudi 'pilotska' stikala v notranjosti in armatura s predimezioniranim velikim prikazovalnikom, zaradi katerih se včasih zdi, kot da sedimo v avionu in bo Mini vsak čas poletel.

Ceste se drži kot pribit

Letel seveda ne bo, saj za trden oprijem na cesti skrbi pri tem avtu marsikaj. Ne pravijo zaman, da je voziti Mini, kot bi šel na go-kart vožnjo. Ta mali vragec se oprime cestne površine kot le malokatera stvar na tem svetu. Kot bi šlo za modrega dirkača iz tiste znane risanke, a v mojem primeru je šlo za dirkača v polnočno črni, barvi, ki so ji dodali posebne bleščice, zaradi česar še bolj izstopa iz okolja. In ko smo že pri dirkanju, pred kratkim sem vozila dizelsko gnani Cooper, a vsem ljubiteljem dinamične vožnje bolj priporočam izbiro bencinskega motorja, pa čeprav ni tako varčen in 'ekološki' – šele bencinar namreč pokaže vse razsežnosti go-kart vožnje, po kateri mini tako zelo slovi, tudi zaradi svojega izročila, o katerem si lahko veliko preberete recimo na spletu.
Novega petvratnega MINI Cooper poganja 3-valjni motor najnovejše generacije z MINI TwinPower Turbo tehnologijo z močjo 100 kW/136 KM. Od 0 do 100 km/h pospeši v 8,2 sekunde in je v sklopu dodatne opreme na voljo s 6-stopenjskim Steptronic menjalnikom. Petvratni MINI, ki je pred kratkim prišel na trg, ponuja tudi večjo funkcionalnost in udobje z 72 milimetrov povečano medosno razdaljo v primerjavi s trivratnim modelom, dodatnim parom vrat in tremi sedeži na zadnji klopi. S tem je MINI užitek prišel naproti novim ciljnim skupinam.

Naložba, ki drži svojo ceno

Morda je iz mojega opisa zvenelo, kot da je MINI samo za dirkaške navdušence (mimogrede, kot večina minijev ima tudi ta pod prestavno ročico obroč, s katerim se da menjati način vožnje od eko oziroma 'zelene', preko običajne, za tipičen MINI užitek v vožnji, do športne, ki daje popolni go-kart občutek), a resnica ne bi mogla biti dlje od tega. Mini se da namreč voziti tudi prav lepo, uglajeno in po družinsko, namenjen ni samo mladostno vihravim voznikom med 20. in 85. letom, ampak tudi družinskim ljudem. Ti bodo veseli informacije, da avto vsebuje standardno ISOFIX pripravo za pritrditev otroških sedežev. In ko smo že pri zadnjih sedežih, na njih je, posebej pri tej petvratni različici, povsem dovolj prostora še za dodatne potnike, tudi odrasle. Sedi se res udobno, celo zadaj! Vse, ki radi nakupujejo ali pa delajo mini izlete po svoji deželi in zunaj njenih meja, bo razveselil globok in prostoren prtljažnik, v katerega se da veliko zložiti (prostornina je od 278 litrov do 941 pri upoštevanem zlaganju sedežev).
Mini ima rad vsa okolja in vse ceste, po moji oceni pa se najbolje počuti, ko lahko do polnega izraza pride njegov športni značaj in malo, a nabrito srce, ko si da duška po vijugavih cestah, za katere se zdi kot ustvarjen in ko se lahko izkaže pri strmih klancih. Da, MINI naravnost ljubi tak teren, narejen je za serpentine, kjer postavljaško in obvladaško opravlja svoje poslanstvo. A tudi povsod drugod, celo na ravni, dolgočasni avtocesti, ne bo izostal občutek, ki ga od sebe lahko da samo MINI, ko rohneče požira kilometer za kilometrom. Ta avto je ustvarjen s strastjo, za strastne.
Vozite ga enkrat in nikoli ne boste pozabili te izkušnje. Opozorilo: morda boste začeli varčevati za njegov nakup. Cena avtomobila, ki sem ga imela na testu, je 27.480,00 evrov. Mimogrede, MINI je tudi investicija na štirih kolesih. To so potrdili rezultati avtomobilske revije AutoBild, ki je objavila razvrstitev mojstra preostanka vrednosti, t.i. Value Master. Novi petvratni MINI Cooper ni Value Master 2015 zgolj v kategoriji majhnih vozil, ampak je tudi skupni zmagovalec vseh kategorij. To pomeni, da je petvratna in petsedežna različica novega originala v premium segmentu majhnih avtomobilov model, ki najboljše ohranja vrednost na nemškem avtomobilskem trgu. In kar je dobro za Nemce, je gotovo tudi za nas.

Plusi:

- nezgrešljivo MINI značaj v športnem duhu
- multifunkcijski volan John Cooper Works
- atraktivna zunanjost
- zelo uglajena notranjost in odlična opremljenost
- široka uporabnost vozila in številni zabavni dodatki, ki razveselijo potnike
- izjemno kratek obračalni krog

Minus:

- je en sam, povezan pa je s porabo, ki naj bi pri urbani vožnji znašala 5,9-6,1 litra/100 km (kombinirano še manj), v praksi na testu se je izkazalo, da je bila povprečna poraba 7,4l/100 km. A tega miniju v resnici ne štejem za slabo.

Besedilo in vse fotografije: Dragica Sušnik
Članek je bil objavljen v reviji Kamniške novice, rubrika Ženska za volanom©, maj 2015

Ni komentarjev:

Objavite komentar